Christian Krichau utnämnd till VD och koncernchef för Arla Plast

Arla Plast AB:s (”Arla Plast”) styrelse har idag fattat beslut om att utse Christian Krichau till permanent VD och koncernchef för Arla Plast. Christian har sedan den 1 november varit interim VD och koncernchef, innan dess var Christian produktionschef inom Arla Plast.

”Vi är mycket glada över att Christian Krichau tackat ja till rollen som permanent VD och koncernchef för Arla Plast. Christian känner bolaget mycket väl från sin roll som produktions-chef och är också en uppskattad chef och medarbetare. Vi är övertygade om att Christians gedigna kunskap om bolaget, personliga engagemang och driv samt de goda ledar-egenskaperna kommer gagna Arla Plast på bästa sätt.” säger Kenneth Synnersten, styrelseordförande i Arla Plast AB.

Christian Krichau är 45 år och bosatt i Linköping. Innan han kom till Arla Plast 2015 har Christian haft ledande befattningar inom inköp på Gunnebo Industrier och Biltema.

”Arla Plast är ett fantastiskt bolag, präglat av en stark företagskultur och yrkesskicklighet. Bolaget är väl positionerat för att fortsätta den lönsamma tillväxtresan och det är med stor entusiasm som jag antar rollen, som Arla Plast nye VD och koncernchef,” säger Christian Krichau.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Kenneth Synnersten, styrelsens ordförande

Telefon: +46 708 67 37 40

Boel Sundvall, IR

Telefon: +46 705 60 60 18

Denna information är sådan information som Arla Plast AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 7 december 2021 kl 18.15 CET.

Om Arla Plast

Arla Plast är en tillverkare och leverantör av extruderade skivor i tekniska plastmaterial. Plastskivorna är tillverkade i polykarbonat (PC), akrylnitrilbutadienstyren (ABS) och glykolmodifierad polyetentereftalat (PETG) och har ett stort antal användningsområden, såsom för säkerhetsprodukter, maskinskydd, ishockeyrinkar, växthus, pooltak, ljudbarriärer, skyddsbarriärer, resväskor, fordonsdetaljer samt diverse byggrelaterade användningsområden. Bolaget grundades 1969 och har sitt huvudkontor i Borensberg, Sverige. Arla Plast är noterat på Nasdaq Stockholm inom segmentet Small Cap. Läs mer om Arla Plast på www.arlaplastgroup.com

Arla Plast AB, Box 33, SE-591 06 Borensberg, Sverige, Telefon: +46 141 20 38 00, E-mail: ir@arlaplast.com, www.arlaplastgroup.com

Besöksadress: Västanåvägen 2, 591 75 Borensberg, Sverige, org nummer: 556131-2611