Inbjudan till presentation av Arla Plast´s Q1 resultat den 11 maj 2022 kl 10:00

Pressmeddelande
Arla Plast offentliggör delårsrapporten för det första kvartalet 2022 den 11 maj kl 08:00.

Christian Krichau, VD och koncernchef, och Monica Ljung, CFO, kommer presentera det finansiella resultatet på en digital konferens samma dag kl 10:00. Rapporten och en presentation kommer att finnas tillgängliga på bolagets hemsida; www.arlaplastgroup.com.

För att delta i konferensen vänligen maila till ir@arlaplast.com för att erhålla en länk.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Boel Sundvall, IR, tel: +46 705 60 60 18

Om Arla Plast

Arla Plast är en tillverkare och leverantör av extruderade skivor i tekniska plastmaterial. Plastskivorna är tillverkade i polykarbonat (PC), akrylnitrilbutadienstyren (ABS) och glykolmodifierad polyetentereftalat (PETG) och har ett stort antal användningsområden, såsom för säkerhetsprodukter, maskinskydd, ishockeyrinkar, växthus, pooltak, ljudbarriärer, skyddsbarriärer, resväskor, fordonsdetaljer samt diverse byggrelaterade användningsområden. Bolaget grundades 1969 och har sitt huvudkontor i Borensberg, Sverige. Arla Plast är noterat på Nasdaq Stockholm inom segmentet Small Cap. Läs mer om Arla Plast på www.arlaplastgroup.com.

Arla Plast AB, Box 33, SE-591 06 Borensberg, Sverige, Telefon: +46 141 20 38 00, E-mail: ir@arlaplast.com, www.arlaplastgroup.com

Besöksadress: Västanåvägen 2, 591 75 Borensberg, Sverige, org nummer: 556131-2611

Nedladdningar